I love quilts, especially antique quilts, either applique or pieced,
and I want to share my journeys in quilting !

But, my "Threads and Treasures" sometimes include embroidery, painting, or spinning wool
and weaving
.

It is great that you are visiting, and I hope you feel at home here.
I would love it if you left a comment.

My website is www.janequilter.uk




Friday 17 March 2017

"Mary Simon - A historic Baltimore block...."


Er is weer een Mary Simon blok af.
Deze was heel leuk om te doen (dat zijn ze trouwens allemaal..)

I finished another Mary Simon block.
This one was lovely to make (but that is what they all are..) 

Maar het is wel leuk dat hier een geschiedenis lesje achter zit. Dit blok is gebaseerd op een oorlogsmonument, gemaakt in 1848, na de oorlog tussen Amerika en Mexico van 1846 tot 8148. 

But it is interesting that there is a history lesson here. This block was based on a war Monument, erected in 1848, after the war between America and Mexico from 1846 - 1848.

Het 'Mexican War Midshipmen's' monument als een eerbetoon aan vier officieren van de U.S. marine die overleden in die oorlog. Op alle vier zijden van het marmeren monument staat een van de vier namen, met een bladerenkrans van marmer.
Op elke hoek van de vierkante marmeren basis staat een verticaal canon, ook van marmer. 
De vier horizontale bronzen kanonnen werden veroverd van de Mexicanen in californie door het Amerikaanse leger.

The Mexican War Midshipmen's Monument was erected in 1848 by Midshipmen of the U.S.navy as a tribute to four Midshipmen who died in the Mexican War. Each of the four has his name on a side of the marble obelisk, surmounted by a leaf wreath.
The obelisk is on top of a square marble base, with four marble cannon tubes vertically at each corner.  

The four horizontal Spanish bronze guns were captured in 1847 by the US Navy from the Mexicans in California.


Ik vind het heel inspirerend om te zien hoe de ontwerper van dit blok de kransen heeft geinterpreteerd.


I find it quite inspiring to see how the designer of this Baltimore block incorporated the wreaths in the centre. (close-up)



En dit is een blok uit een antieke quilt die er wel wat op lijkt. Ik heb het met toestemming overgenomen van het blog (klik hier) van Jeanne Sullivan, die een paar jaar geleden naar een expositie ging waar deze quilt ook was.


And this is a block from an antique Baltimore quilt that reminds me of it.
With kind permission from Jeanne Sullivan, I took the photo from her blog (click here). She had been to an exhibition of antique Baltimore quilts a few years ago.

Nog even een foto van een wandeling....

Just another picture taken on a walk....


En al mijn Dear Jane blokjes zijn nu ook te zien op mijn website www.janequilter.uk

And all my Dear Jane blocks are also linked on my website www.janequilter.uk



Ik zou heel graag willen antwoorden op de reacties, maar sommige zijn no-reply, dus dan kan het niet.
Nu ga ik beginnen met het volgende Mary Simon blok!
Fijne dag!


I would like to reply to comments, but some of you are on no-reply, and then it is not possible. Donna Heron, if you read this, could you send me an email (top right, under my profile).
And now I shall start with the next Mary Simon block!
Enjoy your day!

Jane

 

13 comments:

Frederika said...

Wat een leuk project. Het is inderdaad leuk om ook het verhaal erachter te lezen. Het is dus een leerzaam quilt. Supermooi.

Carin said...

Wat een mooi blok weer ! Ik ga straks eens genieten van je Dear Jane blokjes. Een heel fijn weekend met je volgende blok.

Janet said...

Thanks for the little history lesson. The wreaths in your block are beautiful.

balmesh said...

I just love the sheep standing amazed at you!

Floor said...

Wat ben je weer heerlijk bezig Jane. Leuk dat je weer gaat bloggen, want ik zie graag jouw mooie werk.
Dat blok met die vogels met nestje jongen vind ik zo leuk!
Heb ook naar je nieuwe blog gekeken.
Mooi dat je zo al je quilts die klaar zijn kunt laten zien.
Ik had een diashow op mijn blog met al mijn quilts, maar dat hebben ze opgeheven, heel jammer is dat.
Groetjes,
Floor

ineke said...

Hoi Jane wat leuk om zo'n quilt te maken met al de geschiedenis en leuk dat jij dat altijd weer verwerkt in je blogje,krijgen wij een stukje geschiedenis mee naast al jouw mooie blokjes.. Ga gauw op je nieuwe site kijken. Fijn weekend ineke

Ageeth Dorsman said...

Wat een mooi blok is het weer geworden, zo netjes geappliceerd! De historie achter dit blok is heel interessant, en zeker de manier, waarop de kransen zijn vormgegeven in bloemen! Ik ga dit weekend eens even kijken en genieten op je website. Een heel fijn weekend gewenst en groetjes van Ageeth.

Julee said...

another beauty !!!

margaret said...

what a wonderful quilt you will have when these blocks are put together, dear Jane looks great too

Marijke said...

Mooi Jane, erg leuk om te zien!
fijne dag,
groetjes van Marijke

Rachel said...

A great success, indeed. And an added history note is always a bonus!

Ineke said...

Wat een schittrend blok, altijd leuk als er dan ook wordt verteld over de geschiedenis hiervan.
Liefs, Ineke

blauwruitje said...

Ik blijf fan van je Dear Jane!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...